Doğum Sonrası Bebeğin Nabız ve Solunum Sayısı

Doğumdan sonra bebeğin kalp atım hızı dakikada 120-140 arasında değişir.

Doğum Sonrası Bebeğin Nabız ve Solunum Sayısı Kaç Olmalıdır?

Bebeğin nabız sayısı (kalp atım hızı) ne olmalıdır?

Doğumdan sonra bebeğin kalp atım hızı dakikada 120-140 arasında değişir. Kalbin bu atım hızı bebek uyurken azalmakta, ağlarken ise yükselmektedir. 

Bebeğin nabız sayısı nasıl ölçülür?

Kalp atım hızını ölçmek için, bebek uyurken kulağınızı sol meme altına kalp seviyesine gelecek şekilde, bebeğin göğsüne yerleştirin veya bebeğin el bileğine işaret parmağınızı ve orta parmağınızı birleştirerek el bileğinde seyreden atardamarın üzerine koyun. Bebeğin kalp atımlarını böylece nabızdan hissedebilirsiniz. Daha sonra, bebeğin kalp atışı 1 dakika süreyle sayılır. Bir dakika sonunda elde ettiğiniz sayı bebeğinizin kalp atım hızını gösterir. 

Bebeğin solunum sayısı ne olmalıdır?

Yeni doğan bebekte solunum daha ziyade karın kasları ile gerçekleşir. Bunun için bebeğin solunumu esnasında oluşan karın hareketlerinin tam bir dakika izleyerek solunum hızı sayılabilir. Solunum sayısının dakikada 30-50 arasında olması normal kabul edilir.


Benzer Yazılar

Daha yeni Daha eski